Pengikut

Khamis, 3 Jun 2010

LESEN BARANG KAWALAN-MENGAPA MCA TIDAK BERSETUJU?

Berita baik untuk para pengguna apabila kerajaan mewajibkan lesen untuk barang kawalan.Ini bagi mengelakkan aktiviti menyimpan atau menyorok barangan kawalan bagi tujuan untuk menaikkan harga.Tapi mengapa MCA tidak bersetuju? jika perkara sebaik ini dilakukan oleh kerajaan.Bagi kami pemerhati di bawah ini adalah tidak lain ini adalah pakatan senyap org2 cina atau lebih tepat lagi parti MCA,Gerakan dan MCA untuk menyelamatkan pemborong2 dan peruncit2 cina yg secara umumnya memonopoli aktiviti perniagaan ini.Kepentingan pemborong2 cina inilah yg cuba di jaga oleh MCA.Malah mungkin juga pemborong ini adalah ahli pada parti mCA,Gerakan atau Dap.?Mungkin juga pemborong2 ini penyumbang pada parti?Nampaknya MCA hanya memikirkan hasil perut mereka sahaja tanpa memikirkan rakyat bawahan.
Lagipun bukannya mahal sangat untuk mendapatkan lesen jualan,cuma sekadar RM10 setahun.Tapi itu juga lah mahu di tentang oleh MCA.
Kepada KPDNKK teruskan niat murni anda untuk mewajibkan lesen jualan barangan kawalan jika tidak maka akan adalah cerita2 barang2 tertentu susah di dapati di kedai2.
Jika sekarang pemborong2 yg di tangkap menyorokan gula di denda sekadar hanya RM1000 mereka mampu membayarnya macam nasi di celah2 gigi sahaja jumlah tersebut.Kini dgn lesen jualan jika mereka di tangkap KPDNKK boleh mendakwa mereka di mahkamah dan mungkin juga di denda lebih dari RM100,000 dan lesen di tarik balik.Tahniah kerana org di atas sana mengeluarkan idea yg sebegini bagus.Selepas ini bolehlah di lakukan operasi besar2an untuk membendung aktiviti menyorokkan barang kawalan.Lagi bagus kalau operasi mengempur pemborong2 yg suka menyorokan barang kawalan di lakukan dgn lebih kerap lagi jgn hanya sekadar mengempur peruncit atau pekedai kecil yg kebanyakan nya berniaga adalah orang2 melayu.

pssst-itu haa jalan petaling sana bila mahu gempur lagi aktiviti menjual barangan tiruan dan dvd cetak rompak? sampai bila itu peniaga mahu untung besattt makan pun busatt.sana punya peniaga haa macam itu gengstar macam young and dangereous suka2 hati paksa olang beli.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kaum mangkuk ayun ni mmg smua dia nak nipu.Bermula dari A sampai Z dia nipu,dari gula, pasir, gas, minyak , judi tak sah etc.Kalu kaum komunis tak nyalak, kaum hipokrit satu lagi nyalak.Melayu pulak asyik2 nak brpolitik je, maklumlah katanya poltitik tak leh pisah dari Islam, tapi hakikatnya jangka masa panjang Melayu akan ditahap tu aje. Lagi satu ramai batuapi antara Melayu yg akan spin apa2 isu, sampaikan bini dia period pun salahkan pihak lain.Itulah trend bangsaku skg nie.

Jet berkata...

Oh,your blog is very nice .I really like it ◕‿◕✿



..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥.
♥..♥  ╔══╦══╗╔╦══╗  ♥..♥
♥..♥  ╚═╗║╔╗║║║╔╗║  ♥..♥
♥..♥  ╔═╝║║║║║║║║║  ♥..♥
♥..♥  ║╔═╣║║║║║║║║  ♥..♥
♥..♥  ║╚═╣╚╝║║║╚╝║  ♥..♥
♥..♥  ╚══╩══╝╚╩══╝  ♥..♥
♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥


----------------------------------
Welcome to my websites :
Desktop Wallpaper
Theme for Desktop
Theme for Mobile
Theme for Media

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI